Od 1 lipca wszystkie punkty nieodpłatnej pomocy prawnej oraz poradnictwa obywatelskiego w Częstochowie pracują na miejscu. Powrót do stacjonarnego udzielania porad wynika z odwołania w Polsce stanu zagrożenia epidemicznego.

Porady za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość lub poza punktem będą mogły być udzielane jedynie osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście, oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się.

Z nieodpłatnej pomocy w trybie stacjonarnym może skorzystać każdy, kto złoży oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów pomocy odpłatnej. Na mocy ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, w Częstochowie funkcjonuje 8 Punktów, w tym 6 nieodpłatnej pomocy prawnej oraz 2 nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Wszystkie Punkty funkcjonują 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku, po 4 godziny dziennie, z wyłączeniem dni, o których mowa w art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy, po umówieniu terminu wizyty.

Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się w punktach, według kolejności zgłoszeń, których dokonuje się: telefonicznie pod numerem: 34/3707201 (od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-14:30), elektronicznie pod adresem: npp@czestochowa.pl, osobiście w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Częstochowy, ul. Śląska 11/13 (od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-14:30).

Zawsze poza kolejnością przyjmowane są kobiety w ciąży.

Nieodpłatne porady prawne odbywają się także w wybrane soboty tego roku w Terenowym Komitecie Ochrony Praw Dziecka w Częstochowie, al. Pokoju 12 w godz. 7-5.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę