Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej podsumował ubiegłoroczne działania na rzecz osób, które znalazły się w trudnej sytuacji w związku z Covid-19.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w trakcie pandemii realizuje wszystkie swoje zadania, wprowadzono jednak dodatkowe zasady bezpieczeństwa związane z epidemią. To m.in. preferowanie kontaktu telefonicznego i mailowego, możliwość przeprowadzania wywiadów środowiskowych przez telefon, ustawienie w budynkach MOPS skrzynek podawczych, do których przekazywana jest korespondencja. Nadal jednak, każdorazowo gdy wymaga tego sytuacja, pracownicy wychodzą w teren i kontaktują się bezpośrednio z podopiecznymi.

MOPS w Częstochowie udziela systematycznie wsparcia w ramach ogólnopolskiego Programu „Wspieraj Seniora” (robienie i dostarczanie zakupów, w tym leków oraz dowożenie gorącego posiłku).

W trakcie epidemii uruchomiono infolinię obsługiwaną w dniach i godzinach pracy ośrodka. Numer infolinii dla częstochowianek i częstochowian to tel. 502 699 730.

Pracownicy MOPS od początku trwania pandemii telefonicznie monitorują także sytuację wszystkich osób, które rozpoczęły kwarantannę bądź izolację. W razie potrzeby kontaktują je z instytucjami, organizacjami i wolontariuszami udzielającymi wsparcia. Przy współpracy z Fundacją Chrześcijańską „Adullam” osobom na kwarantannie bądź izolacji, które nie mają możliwości zapewnienia sobie wyżywienia we własnym zakresie, dostarczany jest gorący posiłek oraz suchy prowiant. Przez cały 2021 rok pracownicy MOPS wsparli niemal 17 tys. mieszkanek i mieszkańców Częstochowy przebywających w kwarantannie lub izolacji. W okresach nasilenia epidemii w danym miesiącu kontaktowano się nawet z ok. 2,5 tys. osób.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę