Częstochowianki i częstochowianie chętnie korzystają z uruchomionych przez MOPS infolinii, które są źródłem informacji o formach pomocy i walki z epidemią.
Codziennie na infolinię dzwoni od kliku do kilkunastu osób. Obsługujący je pracownicy MOPS udzielają informacji dotyczących wsparcia oferowanego zarówno przez ośrodek, jak i inne instytucje i organizacje (w takim przypadku podawane są numery kontaktowe do podmiotów, gdzie zgłaszany problem może być rozwiązany).
- Najczęściej dzwoniący pytają o pomoc w realizacji recept, czy zrobieniu zakupów. Padają też pytania o możliwość uzyskania pomocy finansowej w związku z pogorszeniem się sytuacji życiowej - informuje częstochowski MOPS. - Wiele zapytań dotyczy miejsca i zasad odbywania kwarantanny, możliwości otrzymania żywności lub ciepłego posiłku, skorzystania z usług opiekuńczych, a także sposobu składania różnego rodzaju wniosków.
Pojawiają się także pytania ogólne dotyczące przepisów obowiązujących w związku z epidemią, zasad zapobiegania zakażeniu, a także możliwości wykonania badania na obecność wirusa.
Zdarza się też, że zgłaszane pracownikom MOPS prośby są nieadekwatne do sytuacji i zakresu udzielanego wsparcia.
Warto pamiętać, że obecnie wiele osób znajduje się w bardzo trudnej sytuacji życiowej i to właśnie im powinni poświęcić czas pracownicy służb i wolontariusze.
Linie telefoniczne są czynne od 7.30 do 20 siedem dni w tygodniu.
Numery infolinii MOPS: 502 699 730, 695 025 068