Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej oraz Częstochowskie Centrum Świadczeń wprowadziły tymczasowe zmiany służące przeciwdziałaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Do 25 marca zawieszono działalność placówek prowadzonych przez MOPS: Centrum Pomocy Dziecku Niepełnosprawnemu i Jego Rodzinie w Częstochowie oraz Dzielnicowych Ośrodków Społeczności Lokalnych (Północ, Dźbów, Grabówka, Ostatni Grosz, Lisiniec, Podjasnogórska).

MOPS prosi petentów o maksymalne ograniczanie wizyt osobistych. Spotkania z pracownikami będą możliwe jedynie po wcześniejszym kontakcie telefonicznym i umówieniu ewentualnego terminu.

Większość spraw można zrealizować drogą telefoniczną, mailową lub za pomocą systemów informatycznych. Pracownicy są przygotowani do pomocy w tym zakresie i będą starali się umożliwić podopiecznym załatwianie spraw bez osobistej wizyty w MOPS.

Sprawy urzędowe można załatwiać przy użyciu systemów elektronicznych: ePUAP, SEKAP oraz Empatia.

W związku z działaniami profilaktycznymi związanymi z zapobieganiem rozprzestrzeniania się koronawirusa od piątku, 13 marca do odwołania Częstochowskie Centrum Świadczeń zamknęło bezpośrednią obsługę klienta zewnętrznego. Oznacza to, że przez najbliższe dni klienci mogą kontaktować się z urzędnikami oraz załatwiać swoje sprawy jedynie drogą elektroniczną oraz telefonicznie pod numerem: 34 34 11 761.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę