Szukasz nowych wyzwań i chcesz pomagać mieszkańcom Częstochowy? Złóż dokumenty w konkursie na stanowisko strażnika miejskiego. Nabór trwa do 20 marca.

Praca w Straży Miejskiej codziennie przynosi nowe wyzwania. Realizacja zgłoszeń mieszkańców miasta, podejmowanie własnych interwencji związanych z ochroną spokoju i porządku publicznego, dbanie o ochronę środowiska, pomoc innym osobom w różnych sprawach – to codzienne interwencje strażników miejskich.

Aby zostać strażnikiem miejskim trzeba spełnić wymagania niezbędne określone w ustawie o strażach miejskich i gminnych. Kandydat musi: mieć obywatelstwo polskie, skończone 21 lat, korzystać z pełni praw publicznych, posiadać co najmniej wykształcenie średnie, mieć nienaganną opinię, wykazać sprawność pod względem fizycznym i psychicznym, nie może być karany przez sąd, musi mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej.

Podczas naboru kandydaci zdają m.in. test sprawnościowy, który składa się z biegu na 60 metrów, pchnięcia kulą 4 kilogramową oraz biegu na 400 metrów oraz test humanistyczny i psychologiczny.

Szczegółowe informacje dotyczące naboru znajdują się na stronie internetowej Straży Miejskiej w Częstochowie (www.sm.czestochowa.pl) i w Biuletynie Informacji Publicznej Straży Miejskiej w Częstochowie: http://www.strazmiejska.bip.czestochowa.pl/index.php?job=wiad&idg=10&id=196&x=33&y=22&z=&n_id=4057.

Wymagane dokumenty należy składać w siedzibie Straży Miejskiej przy ul. Krakowskiej 80 blok 3 do 20 marca do godz. 15:30.

Przypomnijmy, że w 2019 roku częstochowscy strażnicy miejscy podjęli na terenie miasta 34978 różnych interwencji, z czego 18332 interwencji na telefoniczne wnioski mieszkanek i mieszkańców Częstochowy.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę