Urząd Miasta Częstochowy przypopmina, że w związku z zagrożeniem koronawirusem do odwołania bezpośrednią obsługę interesantów. Sprawy można załatwiać drogą telefoniczną i elektroniczną. Wyjątkiem od tej sytuacji jest referat zgonów w Urzędzie Stanu Cywilnego. Od wtorku, 17 marca magistrat uruchomi ponadto punkty służące do kontaktu z urzędnikiem w sytuacjach pilnych i wyjątkowych.

Zawieszenie bezpośredniej obsługi dotyczy wszystkich wydziałów UM, w tym głównych budynków przy ul. Śląskiej i Waszyngtona. Wyjątkiem jest referat zgonów w Urzędzie Stanu Cywilnego przy ul. Focha. Dalej przyjmuje on mieszkanki i mieszkańców, którzy muszą osobiście załatwiać sprawy związane ze śmiercią osób bliskich.

- W sytuacjach wyjątkowych dla interesantów dostępne zostaną od wtorku (17 marca) wydzielone punkty informacyjne, w którym będzie mogła przebywać tylko jedna osoba po wcześniejszym umówieniu telefonicznym z pracownikiem załatwiającym sprawę - informuje biuro prasowe Urzędu Miasta Częstochowy. - Kontakt powinien się tam odbywać z zachowaniem podstawowych zasad bezpieczeństwa.

Częstochowski magistrat apeluje, aby wszystkie osoby mające pilne sprawy urzędowe w toku kontaktowały się telefonicznie lub drogą elektroniczną z odpowiednimi komórkami UM albo konkretnymi urzędnikami prowadzącymi sprawę - w celu uzyskania informacji o trybie ich dalszego prowadzenia i załatwiania.

Magistrat przypomina też ponownie, że wiele administracyjnych procedur urzędowych można załatwiać lub przynajmniej wszcząć poprzez platformę E-PUAP: https://epuap.gov.pl.

Urzędowe opłaty należy obecnie wnosić przelewem bankowym, najlepiej korzystając z bankowości elektronicznej.

W sytuacjach kryzysowych możliwy jest kontakt z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych UM pod numerem telefonu: 34 370 78 70.

W trybie całodobowym działa Miejsko-Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego, które w obecnej sytuacji pośredniczy także w sprawie pomocy dla osób objętych tzw. kwarantanną domową na terenie miasta Częstochowy (w zakresie dowozu żywności i środków czystości czy potrzeby wsparcia psychologicznego). Kontakt telefoniczny do Centrum: tel. 34 3785 101, 34 3785 102lub poprzez e-mail: pczk-czestochowa@czestochowa.um.gov.pl.

Pomoc w zakresie dowozu żywności i środków czystości koordynuje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej wraz z Wydziałem Polityki Społecznej UM, pomoc psychologiczną - Częstochowskie Towarzystwo Profilaktyki Społecznej.

Pracowników UM obowiązuje zalecenie ograniczenia do niezbędnego minimum wyjść na zewnątrz. Dotyczy to także m.in. pracy tzw. komisji alkoholowej, miejskich komorników i kontrolerów, a także pracowników strefy płatnego parkowania w Miejskim Zarządzie Dróg i Transportu. Komunikacja wewnętrzna w Urzędzie Miasta opiera się w głównej mierze na telefonach, mailach i komunikatorach.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę