W roku 2017 uda się zaoszczędzić ponad 8 mln zł na dostawie energii elektrycznej dla potrzeb częstochowskich instytucji samorządowych, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej - za sprawą wspólnego zamówienia i korzystnie rozstrzygniętego przetargu.
Coroczny przetarg dotyczył dostaw energii elektrycznej dla 5 wydziałów Urzędu Miasta, 136 jednostek organizacyjnych i spółek Gminy Miasta Częstochowy, Oczyszczalni Ścieków Warta S.A. oraz Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu na potrzeby eksploatacji budynków, lokali, obiektów użytkowych, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej na rok 2017.
W postępowaniu przetargowym oferty złożyły 3 spółki: PGE OBRÓT S.A., ENERGA-OBRÓT S.A. oraz TAURON Sprzedaż sp. z o.o. W postępowaniu wybrano ofertę firmy ENERGA-OBRÓT S.A. z Gdańska, która spełniła wszystkie warunki zamówienia oraz uzyskała największą liczbę punktów obliczonych zgodnie z przyjętym kryterium i jego wagą. Cena oferty brutto to niespełna 10 mln 993 tys. zł.
Zamówienie dotyczyło łącznie 1097 punktów poboru energii elektrycznej. Szacunkowa ilość dostarczanej energii w okresie zamówienia wynosi 45,2 GWh.
W porównaniu do cennika lokalnego sprzedawcy, czyli spółki TAURON Sprzedaż Sp. z o.o., wyliczona różnica opłat za energię dla wszystkich jednostek w roku 2017 wyniesie mniej o ok. 8,3 mln zł w porównaniu do kosztów, jakie należałoby ponieść według aktualnego cennika TAURON Sprzedaż Sp. z o.o.
Coroczne postępowania przetargowe organizowane są przez gminę począwszy od 2009 roku i przyniosły za lata 2009-2015 oszczędności szacowane na łączną kwotę ok. 21,3 mln zł. Natomiast w rok 2016 oszczędności z tego tytułu prognozowane są w wysokości ok. 5,8 mln zł.
źródło: UM