W poniedziałek, 30 czerwca podczas konferencji prasowej zapowiedziano wprowadzenie karty, która ma na celu integrację środowiska akademickiego oraz dostęp do dedykowanych usług i zniżek. Jej działanie wpisuje się w miejski program „Akademicka Częstochowa”. Na temat projektu wypowiedzieli się: prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk, prorektor ds. kształcenia i spraw studenckich UJD prof. Jakub Jakubowski, rzeczniczka Politechniki Częstochowskiej Katarzyna Brendzel, dyrektorka Galerii Jurajskiej Anna Borecka i prezes RFG w Częstochowie Piotr Grzybowski, odpowiedzialny za wdrożenie karty/aplikacji.
Wspólnie podkreślano zalety aplikacji dla studentów oraz pracowników uczelni, bo jako nowoczesne narzędzie będzie oferowała rabaty u partnerów, którzy przystąpią do projektu – Galeria Jurajska już się zobligowała do udziału. Aplikacja ma służyć również jako informacja o bieżących wydarzeniach i eventach organizowanych w mieście.
Wirtualna Częstochowska Karta Studenta łączy potencjał lokalnych uczelni wyższych, samorządu oraz środowiska biznesowego. Jej nadrzędnym celem jest budowanie silnej i zintegrowanej przestrzeni edukacyjnej, naukowej i społecznej w mieście – takiej, która sprzyja rozwojowi młodych ludzi. Nie bez znaczenia pozostaje także wymiar promocyjny projektu.
– W ten sposób razem w uczelniami podkreślimy atrakcyjność Częstochowy jako miasta do życia: z szeroką ofertą kulturalną, sportową i społeczną. Program ma na celu zatrzymanie młodych osób w mieście i pokazanie im, że warto inwestować w swoją przyszłość właśnie tutaj; w miejscu, które stawia na rozwój, technologię, współpracę i jakość życia – komentował prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk.
Dla stowarzyszeń oraz firm branży gastronomicznej i usługowo-handlowej wejście w projekt pozwoli dotrzeć do bazy studentów oraz zwiększy rozpoznawalność marki w akademickim środowisku.