Ponad 300 seniorek i seniorów skorzystało z darmowych napraw niewielkich domowych usterek oferowanych przez ZGM TBS. Akcja potrwa jeszcze do końca roku.

Nawet niewielkie domowe usterki mogą być sporym kłopotem dla osób starszych, więc miejska spółka mieszkaniowa przychodzi im z pomocną dłonią, i to dosłowniemówił prezydent Krzysztof Matyjaszczyk kiedy pomysł startował w grudniu ubiegłego roku.

Akcja pomocy lokatorkom i lokatorom po 70. roku życia w drobnych naprawach trwała przez całe pierwsze półrocze 2024 roku jako organizowany przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej TBS element programu ,,Częstochowa Wspiera Seniorów”. Wsparcie dostępne było dla tych spośród mieszkanek i mieszkańców lokali ZGM TBS, którzy nie zalegali z płatnościami.

Seniorki i seniorzy otrzymali pomoc m.in. przy naprawianiu zamka w drzwiach, zapchanym odpływie kanalizacyjnym, awarii instalacji elektrycznej, naprawie gniazdka czy dzwonka, regulacji okien, czyszczeniu zapchanych dysz w kuchence, montażu półki w łazience czy wymianie kranu. Fachowcy wykonywali też otwory wentylacyjne w drzwiach łazienkowych, wymieniali uszczelki pod zlewozmywakiem, coś dokręcali lub przykręcali – jak poluzowany pochwyt przy wannie czy wylewkę przy baterii w kuchni.

Cieszymy się, że tak wiele osób w wieku senioralnym skorzystało z naszego programu. Jako spółka na co dzień współpracująca z mieszkankami i mieszkańcami staramy się odpowiadać na ich potrzeby. Wiemy, jak wiele osób pozostaje bez wsparcia. Chcemy to zmieniać i dostosowywać nasze działania do ich realnych potrzebpodsumowuje akcję Paweł Konieczny, prezes ZGM TBS.

Ci, w których mieszkaniach te prace były wykonywane, byli bardzo zadowoleni z ich jakości i szybkiej realizacji. W związku z dużym zainteresowaniem prezes ZGM TBS zdecydował o przedłużeniu akcji do końca tego roku.

Przypomnijmy krótko zasady ,,Złotej Rączki’’. Jeśli seniorka/senior nie jest w stanie samodzielnie dokonać drobnej naprawy domowej, może skorzystać z nieodpłatnej pomocy, gdy wartość naprawy nie przekracza 100 zł. Pomoc dotyczy m.in. regulacji drzwi i okien, montażu bądź wymiany zamka lub klamki, wymiany spłuczki  toaletowej, naprawy bądź wymiany kranów, udrożnienia odpływów, wymiany żarówek, montażu lub wymiany gniazdek i wyłączników, podłączenia pralki i innego sprzętu AGD, naprawy lub wymiany zawiasów w drzwiczkach, wymiany pokręteł baterii, słuchawek i węży prysznicowych.

Akcja nie obejmuje natomiast np. malowania ścian, remontów, składania mebli czy sprzątania.

Zgłoszenia należy kierować należy do właściwego Oddziału Eksploatacji ZGM TBS. Oto numery kontaktowe do poszczególnych oddziałów:

Oddział eksploatacji przy ul. Orlik-Rückemanna 35/37 –  tel. 34-361-89-25
Oddział eksploatacji przy ul. Wały Dwernickiego 101/105 – tel. 34-361-16-86
Oddział eksploatacji przy al. Niepodległości 27 – tel. 34-363-12-70
Oddział eksploatacji przy ul. Nowowiejskiego 26 – tel. 34-368-25-24
Oddział eksploatacji przy ul. Tuwima 6 – tel. 34-368-25-28
Oddział eksploatacji przy ul. Łukasińskiego 26 – tel.: 34-323-20-33

Zgłoszenia przyjmowane są przez pracowników ZGM w poniedziałki, środy, czwartki i piątki, w godz. 7-15 oraz we wtorki w godz. 9-17 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).  

Pełny regulamin dostępny jest na stronie www ZGM TBS.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę