Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie ruszył z kampanią „Pomóż superbohaterom znowu stać się dziećmi”, która ma zachęcić do rodzin zastępczych. Jej głównym elementem jest spot filmowy.

Przygotowana przez MOPS kampania ma na celu zwrócenie uwagi na potrzeby dzieci, które nie mogą z różnych powodów wychowywać się w rodzinie biologicznej. Dla takich dzieci poszukiwani są rodzice zastępczy, a więc osoby, które czasowo zaopiekują się nimi i stworzą jak najlepsze warunki dla ich rozwoju.

Obecnie w Częstochowie jest 231 rodzinnych form pieczy zastępczej, w których przebywa ponad 340 dzieci, wciąż jednak poszukiwani są nowi kandydaci, szczególnie na rodziców zawodowych.

Wiemy, że piecza zastępcza to dla wielu osób wciąż temat nieznany, dlatego postawiliśmy na przekaz nieco inny niż dotychczasinformuje Małgorzata Mruszczyk, dyrektor MOPS w Częstochowie.Chcę też podkreślić, że kampania powstała dzięki kreatywności i zaangażowaniu pracowników MOPS, a także ogromnemu wsparciu przedstawicieli Urzędu Miasta, organizacji pozarządowych i innych miejskich instytucji. Dzięki temu, koszty udało się ograniczyć do minimum, a efekt jest nadal profesjonalny. Jako ciekawostkę powiem, że aktorzy występujący w filmie to pracownicy MOPS i Urzędu Miasta, a także ich dzieci.

Patronat nad przedsięwzięciem objął prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. Kampania została w całości opracowana przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie. Jej pomysłodawczynią i autorką jest Olga Dargiel, rzeczniczka częstochowskiego MOPS.

Wyjściowym elementem kampanii jest spot filmowy prezentujący cztery różne historie dzieci. Każde z nich znalazło się z bardzo trudnej życiowej sytuacji, każde radzi sobie z nią najlepiej jak potrafi i dlatego jest przedstawione jako superbohaterwyjaśnia Olga Dargiel. Ale my nie chcemy, żeby dzieciaki musiały same zmagać się z problemami, chcemy, żeby znaleźli się mądrzy dorośli, którzy stworzą dla nich rodzinę zastępczą. Stąd hasło kampanii „Pomóż superbohaterom znowu stać się dziećmi”.

Premierowy pokaz spotu odbył się w sali kinowej OKF Iluzja. Nie jest to miejsce przypadkowe, ponieważ kampanię wsparła m.in. dyrektor Miejskiej Galerii Sztuki Anny Paleczek-Szumlas – spot będzie prezentowany szerszej publiczności przed seansami w częstochowskim kinie studyjnym. Kampania będzie także widoczna na ledowych zewnętrznych telebimach zlokalizowanych w kilku punktach miasta.

Zależy nam by dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorcówpodkreśla  Małgorzata Mruszczyk.Film i materiały kampanii są dostępne na nasze stronie internetowej i w mediach społecznościowych. Zachęcamy do dzielenia się nimi, udostępniania. Spot budzi emocje celowo, mamy nadzieję, że będzie to impuls do zgłębienia tematu pieczy zastępczej, a w konsekwencji pojawią się kolejne osoby, które będą chciały zostać zawodowymi rodzicami.

Warto przypomnieć, że aby zostać rodzicem zastępczym trzeba spełnić warunki określone ustawowo, a także przejść cykl szkoleń, rozmowy z psychologami i specjalistami zajmującymi się pieczą zastępczą. Wszystko po to, by zbadać motywację osób, które chcą pełnić rolę rodziców zastępczych i sprawdzić czy mają do tego odpowiednie predyspozycje. To także możliwość pogłębienia wiedzy z zakresu wychowania, radzenia sobie z trudnościami.

Dzieci, które trafiają do rodzin zastępczych często mają ze sobą bagaż trudnych doświadczeń i przeżyć. Stąd ważne jest odpowiednie przygotowanie przyszłych opiekunów, ich otwartość i gotowość do zmierzenia się z trudnościami. Jednak, jak podkreślają rodzice zastępczy, piecza to także radość i ogromna satysfakcja z tego, że można zapewnić dzieciom w trudnej sytuacji to czego najbardziej potrzebują – dom, rodzinę i dobre fundamenty dla ich dorosłego życia.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę