Częstochowa otrzymała dwie nagrody w ogólnopolskim konkursie Kryształy PR - Grand Prix za "Najlepszą kreatywną kampanię promocyjną" oraz wyróżnienie w kategorii "Najlepsza gazeta miejska".

Jury doceniło kampanię "Częstochowa - odkryj ją", którą Wydział Kultury, Promocji i Sportu UM oparł na wprowadzeniu nowego logo i identyfikacji wizualnej miasta opartej na grze znaczeń. Pomysł na kampanię wziął się z rozdzielenia nazwy miasta (Często - chowa), co zostało wykorzystane w tworzeniu ideogramów i całej grafiki użytej przy produkcji gadżetów promocyjnych.

Celem konkursu Kryształy PR jest promowanie i nagradzanie najbardziej wartościowych inicjatyw jednostek samorządu terytorialnego i organów administracji państwowej jako inspiratorów kreatywnych działań i rozwiązań.

Do tegorocznej edycji konkursu zostało zgłoszonych 200 projektów z całej Polski w 6 kategoriach. Organizatorem wydarzenia są twórcy corocznej Ogólnopolskiej Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej.

Grand Prix oraz wyróżnienie przyznano Częstochowie podczas XV Ogólnopolskiej Konferencji PR w Samorządzie i Administracji Państwowej w Katowicach.

Konkurs to niepowtarzalna okazja, by wyróżnić te inicjatywy, na których inni mogą się wzorować mówi Sebastian Chachołek, prezes Grupy PRC Holding, organizującej konkurs.

Gazeta wydawana przez Urząd Miasta Częstochowy, obecnie jako "CGK", już wcześniej otrzymywała laury w konkursu Kryształy PR (w latach 2012, 2014 i 2016 - Grand Prix, a  w 2017 - wyróżnienie).

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę