Częstochowa włączyła się w kampanię Związku Miast Polskich zachęcającą mieszkańców do głosowania w zbliżających się wyborach do Sejmu i Senatu, które odbędą się już 13 października. Dlatego również w sobotę, 5 października w Urzędzie Miasta będzie można załatwić sprawy związane ze złożeniem wniosku o dopisanie do spisu i rejestru wyborców oraz wydaniem zaświadczenia o prawie do głosowania.

Polskie miasta skupione w Związku Miast Polskich zainicjowały kampanię profrekwencyjną „Spotkajmy się na wyborach”, w której zachęcają do głosowania mieszkańców i przypominają, że udział w wyborach to nie tylko obywatelski obowiązek, ale również świętowanie demokracji.

- Proszę o Wasz udział w wyborach, skorzystanie ze swoich obywatelskich praw i oddanie głosu na kandydatów do Sejmu i Senatu RPapeluje prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk. - Wierzę, że 13 października wszyscy spotkamy się w miejskich lokalach wyborczych. Tym, którzy muszą jeszcze załatwić niezbędne formalności związane z głosowaniem, umożliwimy to także w Urzędzie Miasta w sobotę, na tydzień przed wyborami.

Wybory do Sejmu Rzeczypospolitej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej odbędą się w niedzielę, 13 października 2019 roku. Głosować będzie można bez przerwy od godz. 7 do godz. 21.

W sobotę, 5 października w pok. 200 (II piętro budynku Urzędu Miasta Częstochowy przy ul. Waszyngtona 5, Wydział Spraw Obywatelskich) będzie można w godz. 9 – 14 załatwić następujące sprawy związane z wyborami: złożenie wniosku o dopisanie do rejestru wyborców (muszą to zrobić osoby, które nie są zameldowane w Częstochowie, a mieszkają tu na stałe lub zamieszkali na dłużej i chcą w Częstochowie głosować w wyborach - zarówno tych najbliższych, jak i kolejnych); złożenie wniosku o dopisanie do spisu wyborców (muszą to zrobić osoby, które nie są zameldowane w Częstochowie, a mieszkają tu lub przebywają czasowo i chcą w Częstochowie oddać swój głos w najbliższych wyborach 13 października; ten wniosek dotyczy także osób, które są zameldowane w Częstochowie, ale chcą zmienić obwód, czyli lokal wyborczy w którym głosują); pobranie zaświadczenia o prawie do głosowania (takie zaświadczenie muszą mieć osoby, które mieszkają w Częstochowie, ale w dniu wyborów będą w innym miejscu i tam chcą zagłosować).

Oczywiście te sprawy można także załatwić od poniedziałku do piątku – w godzinach pracy Urzędu Miasta Częstochowy (w godz. 7.30-15.30, a we wtorki w godz. 7.30-17.00).

Można też to zrobić drogą elektroniczną – w przypadku posiadania profilu zaufanego – poprzez portale: www.gov.pl, www.obywatel.gov.pl czy platformę www.epuap.gov.pl.

Trzeba tylko pamiętać, że wniosek o dopisanie do spisu czy rejestru wyborców należy złożyć lub przesłać do 8 października, a wniosek o zaświadczenie o prawie do głosowania – do 11 października.

Wzory wniosków są dostępne m.in. pod banerem Wybory do Sejmu i Senatu RP 2019 na stronie www.czestochowa.pl.

Wszelkie informacje i poradniki dla wyborców można znaleźć na stronie Państwowej Komisji Wyborczej www.pkw.gov.pl.

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę