Komisja Europejska poinformowała, że Polska otrzyma ok. 315 mln euro dofinansowania na trwającą już budowę autostrady A1 między Częstochową a Pyrzowicami.

Łączny koszt 58-kilometrowego odcinka autostrady, który jest elementem korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk, to 2,6 mld zł. Inwestycję podzielono na cztery części: odcinek „F” węzeł „Rząsawa” (z węzłem)  - węzeł „Blachownia” (z węzłem) o długości 21,2 km; odcinek „G” węzeł „Blachownia” (bez węzła) – węzeł „Zawodzie” (z węzłem) – długość 4,7 km; odcinek „H” węzeł „Zawodzie” (bez węzła) – węzeł „Woźniki” (z węzłem) o długości 16,7 km; odcinek „I” węzeł „Woźniki” – węzeł „Pyrzowice” o długości 15,2 km. Wszystkie kontrakty już się rozpoczęły, choć ten ponad 16-kilometrowy z opóźnieniem. Podpisanie umowy z wykonawcą zostało wstrzymane na kilka miesięcy z powodu podejrzeń CBA dotyczących zmowy cenowej.  Ostatecznie Prokuratura Apelacyjna w Warszawie umorzyła śledztwo w tej sprawie.

Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, wszystkie odcinki mają zostać oddane do ruchu w latach 2018-2019.

Głównym celem inwestycji jest budowa kolejnego fragmentu autostrady A1 w woj. śląskim i docelowo budowa jednego z najważniejszych szlaków drogowych, łączącego północ z południem kraju, w tym z miastami aglomeracji śląskiej i portem lotniczym Katowice w Pyrzowicach. Dzięki tej inwestycji Częstochowa zostanie również odciążona od ruchu tranzytowego.

Źródło: Wczestochowie.pl, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

fot.  pixabay - www.portalsamorzadowy.pl

Sprawdź aktualny stan powietrza w Częstochowie

Interaktywna mapa smogowa

Wyświetl mapę